melville
melville
melville
melville
melville
melville
melville

T (+49) 89 189 27 91 10

Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte
Die Wahre Geschichte

Klassik Radio - Die Wahre Geschichte

Wenn ein Kunde seine Agentur auf ein Projekt brieft, erhält er ein Ergebnis. Das wäre die Pflicht. Ist das Verhältnis zwischen Kunde und Agentur gut, erhält der Kunde meist auch eine Kür. In dem Falle des Buches für Klassik-Radio mit dem Titel "Die Wahre Geschichte" brachte Melville einen starken Kür-Anteil ein, etwas, dass nur wenige Agenturen können: Die direkte Auswahl an über 100 Illustratoren, Künstlern, Photographen und Designern aus der von Melville kuratierten und verlegeten Art-Reihe "100for10".

Modern typography and illustrations by three 100for10 illustrators. When German radio station Klassik Radio asked us to concept and design their book featuring their most-successful category called "The True Story" we brought much more to the table than our editorial design skills. At Melville Brand Design our primary task is 'to design'. Preferably brand-identities and editorial. What we are also able to add to our client's projects – and what is quite unique with Melville – is content and resources from our self-initiated projects such as "Makers Bible" or "100for10".  Not only did we design the Klassik Radio-book's editorial and cover; with our art project "100for10" we contributed three illustrators that provided with their illustrations an entertaining aspect to the book and the adjacent CDs. The very én vogue Type label, french bb-bureau contributed the type sets for headlines and reading copy.

 

Illustrations: 100for10 Artists Joni Majer, Dario Forlin & Thomas Hedger